Tinerii de pe Instagram caută popularitatea, dar dezvăluie la schimb date personale

Instagram este o rețea populară pentru tineri, numai că vine și cu anumite riscuri, de care aceștia nu sunt neapărat conștienți, legate de date personale.

O mare parte dintre utilizatorii rețelelor sociale este interesată de impactul pe care postările sale le au pe platforme. Fie că e vorba de like-uri, comentarii sau vizibilitate, cifrele sunt importante pentru mulți. În acest sens, se poate observa un trend, în special în rândul tinerilor, care modifică setările conturilor pentru a afla câtă lume le vede postările. În schimb, ceea ce mulți nu știu e că, în acest proces, unele date personale devin publice.

Procesul este unul simplu: în primul rând, utilizatorii vor să vadă cifre exacte legate de numărul de utilizatori care le-au vizitat profilurile sau numărul de oameni care au văzut anumite postări. Pentru asta, tot mai mulți tineri aleg să modifice setările contului personal de Instagram și să-l transforme într-un cont de business. Astfel, rețeaua socială permite utilizatorului din spatele contului să aibă informații mai ample despre impactul pe care postările sau profilul respectiv îl au.

Totuși, acest lucru vine și cu o problemă, de care cel mai mulți dintre aceștia nu sunt conștienți: în momentul în care își setezi contul ca fiind unul al unui business pe Instagram, o serie de date personale devin disponibile pentru restul utilizatorilor de pe platformă.

Această funcționalitate a profilurilor business a fost anunțată în mai 2016 și le oferă utilizatorilor instrumente analitice pentru a putea afla scorul de popularitate al postărilor. Pe de altă parte, această opțiune includea și afișarea unor detalii de contact, precum adresa de mail sau numărul de telefon. În octombrie 2019, Instagram a introdus opțiunea ascunderii acestor date personale de pe platformă, însă nu a anunțat utilizatorii cu privire la schimbare.

Instagram are peste 16 milioane de utilizatori cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani, cam 20% dintre utilizatorii totali.

În ceea ce privește conturile business de pe rețeaua socială, acestea sunt în număr de 25 de milioane. Totuși, Instagram nu are date exacte care să arate câte dintre acestea sunt administrate de minori. Asta pentru că nu este necesar ca utilizatorii să-și menționeze vârsta la momentul înscrierii. Instagram le cere doar să bifeze o casetă care să indice faptul că au peste 13 ani, vârsta de la care rețeaua socială te lasă să-ți faci cont.

Tinerii de pe Instagram dezvăluie date personale în căutarea popularității

Publicația NBC News a cercetat problema și a găsit numeroase exemple de astfel de conturi de Instagram administrate de minori care și-au expus date personale pe platformă. Unele dintre acestea aparțineau chiar unor tineri cu o vârste mai mici de 13 ani.

Pentru business-uri, are tot sensul din lume ca datele de contact să fie disponibile direct pe profilul de pe rețeaua socială. În esență, Instagram a introdus această opțiune exact din acest motiv: să permită afacerilor să ajungă mai rapid la clienții lor și să comunice mai bine cu aceștia. Le oferă instrumente analitice prin care pot măsura impactul pe care îl au asupra utilizatorilor.

Astfel, pentru a căpăta acces la aceleași instrumente, tot mai mulți tineri au început să-și transforme profilurile personale de Instagram în conturi de business.

Partea proastă e că Instagram nu verifică dacă, într-adevăr, respectivul cont este o afacere sau nu. Acest lucru a permis ca date personale ale mai multor tineri să fie disponibile pentru toată lumea care le vizita contul de Instagram. Acest lucru ar putea afecta confidențialitatea, dar și securitatea minorilor de pe platformă.

Source: https://playtech.ro/stiri-it/Tinerii de pe Instagram caută popularitatea, dar dezvăluie la schimb date personale