Mecanismul inconștient prin care decizi ce articole distribui pe Facebook

La câte postări dai zilnic share pe Facebook și cum decizi ce subiect este interesant sau nu? Ei bine, specialiștii au descoperit cum reușește creierul tău să decidă ce postări merită distribuite.

Un lucru e cert, cu siguranță nu dai share la primul articol pe care-l găsești fără ca nici măcar să arunci o privire peste el să vezi dacă corespunde dorințelor tale. Și chiar dacă tot acest proces de distribuire nu durează mai mult de câteva minute, presupune un efort suplimentar din partea creierului tău.

Un nou studiu sugerează că creierul nostru analizează cu rapiditate implicațiile sociale și personale pe care distribuirea unor anumite informații le pot avea, astfel încât tu să poți decide în materie de câteva secunde dacă ceva merită atenția ta sau nu.

Cum alege creierul tău articolul perfect pentru a-l distribui pe Facebook

În cadrul studiului, cercetătorii s-au folosit de rezonanța magnetică, numită RMN pentru a scana creierul participanților, în timp ce aceștia se uitau peste zeci de titluri și abstracte publicate pe site-ul New York Times. Astfel, cercetătorii au observat ce zone ale creierului se activau atunci când participanții voiau să share-uiască un articol.

Rezultatele au arătat, că fiecare dintre noi facem un calcul al oportunităților, înainte de a distribui un articol. Adică, ne gândim în ce măsură articolul respectiv corespunde dorinței noastre lăuntrice de a fi remarcați în mod pozitiv de ceilalți. Cu alte cuvinte, ne gândim câte like-uri poate aduna articolul respectiv.

Modelul statistic pe care specialiștii l-au avut la baza studiului a fost perfecționat prin analizarea legăturii dintre rezultatele testelor RMN și intențiile pe care participanții le-au comunicat. Acest lucru le-a permis specialiștilor să înțeleagă mai bine modul în care persoanele gândesc atunci când vine vorba de distribuirea postărilor pe paginile de socializare.

Source: https://playtech.ro/stiri-it/Mecanismul inconștient prin care decizi ce articole distribui pe Facebook